Als je succesvol wilt zijn in je carrière, loont het om het beste zakelijke advies in acht te nemen van succesvolle ondernemers die het al in uw branche hebben gemaakt. Dit is een ultieme verzameling zakelijke tips, advies en aanwijzingen voor het opbouwen van een succesvol bedrijf.
Mark Cuban.
Mark is een ondernemer en investeerder op ABC’s Shark Tank. Hij is de eigenaar van de NBA’s Dallas Mavericks, Landmark Theatres, Magnolia Pictures, en is de voorzitter van het HDTV-kabelnetwerk AXS TV. In zijn recente interview op 30 Days of Genius met CreativeLive sprak Mark veel over de fouten die veel nieuwe ondernemers maken als ze denken een winstgevend bedrijfsidee te hebben gevonden. Hier is zijn zakelijk advies aan degenen die een bedrijf willen starten:
“Wat ik mensen altijd vraag is: (1) is het iets wat je graag doet en (2) is dit iets waar je goed in bent?”
“Dan is het zetten van die eerste stap altijd het moeilijkst. Het is angstaanjagend, maar echt, het gaat om voorbereiding. We doorlopen allemaal dit proces waarbij je het bedrijfsidee hebt, je dat gevoel in je maag krijgt en je helemaal opgewonden raakt. Dan praat je met een vriend en die vriend zegt: ‘oh wauw, dat is best cool, ik heb nog nooit van zoiets gehoord. Ik zou dat kopen.’ En dan doe je de Google-zoekopdracht. ‘
“Het eerste wat ik je zal vertellen, is dat het feit dat je het niet op Google ziet, niet betekent dat honderd bedrijven niet failliet zijn gegaan en hetzelfde hebben gedaan. Het is niet voor niets gedaan, want elk bedrijf dat het heeft geprobeerd, is failliet gegaan.”
Tony Robbins
Tony is een ondernemer, bestsellerauteur, filantroop en de #1 levens- en zakenstrateeg van de Verenigde Staten. Als erkende autoriteit op het gebied van de psychologie van leiderschap, onderhandelingen en organisatorische ommekeer, heeft hij meer dan 38 jaar gediend als adviseur van leiders over de hele wereld. Hij is ook de auteur van vijf internationaal best verkochte boeken, waaronder de recente New York Times #1 bestseller MONEY: Master The Game. Tony heeft meer dan 50 miljoen mensen uit 100 landen geholpen door middel van zijn audio-, video- en levenstrainingsprogramma’s. Hier is zijn zakelijk advies voor aspirant-ondernemers die een bedrijf willen starten:
“De meest pijnlijke fout die ik zie bij startende ondernemers is denken dat alleen het hebben van een businessplan of een geweldig concept voldoende is om succes te garanderen. Het is niet. Zakelijk succes is 80% psychologie en 20% mechanica. En eerlijk gezegd is de psychologie van de meeste mensen niet bedoeld om een bedrijf op te bouwen.”
“Mijn zakelijk advies? Denk eerlijk na over wie je bent, wat je wilt bereiken en welke mindset je nodig hebt om daar te komen. Want het grootste dat je tegenhoudt, is je eigen aard. Er zijn maar weinig mensen die van nature risico’s nemen of emotioneel klaar zijn voor de uitdagingen van het opbouwen van een bedrijf. Je kunt je niet zomaar aanmelden voor een marathon en deze rennen zonder ooit te trainen. Je moet je capaciteit vergroten en fit worden. Ondernemer zijn vereist vergelijkbare soorten emotionele en psychologische fitheid, zodat u niet de belemmering wordt voor het succes van uw bedrijf.”
Richard Branson
Richard Branson, een van ’s werelds meest herkenbare miljardairs, en de oprichter van Virgin Group, heeft een imperium opgebouwd dat bestaat uit meer dan 400 bedrijven, waaronder luchtvaartmaatschappijen, platenwinkels, uitgeverijen en hij pakt zelfs commerciële ruimtereizen aan. Hij is ook de auteur van meer dan een dozijn zakelijke boeken, waaronder zijn nieuwste (fantastische) autobiografie, Finding My Virginity, die vertelt over de ups en downs van Bransons meer dan vijftigjarige carrière als ondernemer achter de schermen. Tijdens zijn interview op 30 Days of Genius met CreativeLive, kreeg ik uit eerste hand zijn beste zakelijke advies te horen voor aspirant-ondernemers die een eigen bedrijf willen starten:
“De beste bedrijven komen voort uit de slechte persoonlijke ervaringen van mensen. Als je gewoon je ogen openhoudt, zul je iets vinden dat je frustreert, en dan denk je: ‘nou, ik zou het misschien beter kunnen doen dan het wordt gedaan’, en daar heb je een bedrijf.’
“If you can improve people’s lives, you have a business. People think, ‘well everything’s been thought of,’ but actually, all of the time, there are gaps in the market here and gaps in the market there.”
Arianna Huffington
Arianna is mede-oprichter van The Huffington Post, auteur van de recente New York Times-bestseller The Sleep Revolution en is teruggetreden als hoofdredacteur van The Huffington Post om haar nieuwe wellness-startup, Thrive Global, voort te zetten. wellness trainingen en workshops over stressreductie. Hier is haar bedrijfsadvies voor ondernemers die voor het eerst een bedrijf willen starten:
“Als je een bedrijf gaat starten, moet je er echt van houden, want niet iedereen zal er dol op zijn. Toen The Huffington Post in 2005 voor het eerst werd gelanceerd, waren er zoveel tegenstanders. Ik herinner me een criticus die schreef dat The Huffington Post een onoverkomelijke mislukking was.”
“Als je zulke reviews en zulke criticasters krijgt, moet je echt in je product geloven. Als je echt in je product gelooft, ben je bereid om alle tegenstanders aan te pakken en door te zetten.”
Bron: Ryan Robinson, 4 november 2021 | www.ryrob.com